lördag 15 mars 2014

Mitt rum - pre- och post-IKEA

Jag tänkte visa lite bilder på mitt rum i all sin spartanska glans. Både hur det såg ut före och efter mitt IKEA. Har tyvärr ingen översikts bild så ni får lov och pussla ihop hur allt hänger ihop.Kan säga att bokhyllan och sängen är till vänster när man står i dörröppningen och speglarna och metallskåpsfunderingen är till höger.

Alltså pre-IKEA:

Jag fick låna en Billy-hylla ur ett av rummen och Anne har donerat den där fiffiga saken till sängen :) 

Först bara en massa skor i hyllan...

Min backpacker är ännu ouppackad men jag har packat upp saker ur min carry-on. Notera också hur full min "handväska" är :P 
Anne hade också lämnat lite inredning åt mig (Y)

Nu full med grejer

Kreativa lösningar då man inte har nåt att hänga upp saker på eller med #1

                                                                                                                         
Och post-IKEA:

Lite mer beprövade metoder för upphängning: hängare och sån där praktisk sak att hänga upp saker  på :P

Och så de billigaste "korgvarianten" för mina underkläder och sockor: svartvitrandiga plastkorgar

Min "skrivbordshörna" fick förstärkning av två "pennställ" för sammanlagt 0,99 e 

Och så billigaste (som såg någorlunda bra ut) lakanen på billigaste madrassen, täcket och kudden :P

 
Auf wiederhören!

//Sofi

3 kommentarer:

  1. Din säng verkar funka ungefär som min vävstol när man behöver hänga grejer :D Och allt ser ungefär lika improviserat ut som mitt vardagsrum just nu - fast ta grejerna gånger tusen då förstås...

    SvaraRadera
  2. Haha precis! Juu lite lagom improviserat jo men ja spenderar så lite tid här så de stör mig int så mycke :)

    SvaraRadera
  3. Ibland är improviserat riktigt ok och nästan skönt...när man vet att man kan välja :)

    SvaraRadera